My future begins.. (Part 2)

"hello..?"
"hello..!! tepon lain buleh dak..? atas moto nih.." toot toot toot..

"aik..? apohal plak nih..? pempuan mana plak nih..?" fikir aku..
fikir punya fikir, aku bajet budak tu yg miskol aku..
takper laa.. biarkan jer la..

malam esok nyer (4-September-04), aku dapat sms dari no tu jugak..
"kol saya ker semalam..?"

masa tu sebeno nyer aku still tumpang rumah abg aku lagi..
aku kuar rumah, lepak bwh pokok, tepon budak tu..

"Hello, sapa nih..?"
"saya la.. sori na semalam, saya tgh naik moto.."
"aaa.. takper.. buleh tau nama dak..?"
"yana.. awak azuri kan..?"
"aah.. takper ker telepon nih..?"
"takpa.. dok ada dalam bilik.."
"oo.. smlm naik moto pi mana..?"
"pi tempah kek.."
"ooo.. besday sapa..?"
"mm.. besday yana la.."
"yer ker..? bila..?"
"mm.. hari nih.."
"laaa.. happy besday.."
"mekasih.. sok ada kenduri sket.. mai la.."
"hahaha.. segan laa.. takper la.. time kasih jer.. lagi pun nak pegi ngan sapa.. rumah pun tak tau kat mana.."
"mai la dgn mael.. alaa.. datang laa.. ramai nak kenal ngan azuri pasal azuri slalu tolong IPQC lawan ngan kak S.."
"mm.. tgk laa.. sapa lagi yg ada..?"
"ada adik beradik jaa.. boifren yana pun ada.. dia pun nak terima kasih jugak.. dia pun teringin nak jumpa ngan azuri.."

aduuhhhh.. sekali boifren daaaa..
wut ever.. aku pun ada gelfren jugak.. (yg nih malas nak citer..)
hahahah..

"insyaAllah.. tgk laa.. lagipun awal pagi sok saya ada marathon kat nibong tebal.. nak pulun dapat medal.."
"oo.. lepas marathon mai laa.. habih kul brapa..?"
"tghari kot.. yana.. nak tanya bleh dak..?"
"apa dia..?"
"nih besday yana yg ke berapa..?"
"mm.. yang ke-19.. awatnya..?"

huhh..!? 19..!? ngaper muda bebeno..?
nasib baik bukan 17.. kalo dak buleh kena sebat woo.. huhuhu..

"hehehe.. takder paper.."
"yana nak tanya jugak buleh dak..?"
"tanya la byk mana pun.."
"azuri ni tepon yana mlm2 nih, gelfren tak marah ka..? satgi dia nak tepon engaged pulak.."
"ooo.. tadi dia tepon dah.. takper.."
"oo.. taper la azuri.. mak panggil nih.. sok jgn lupa datang tau.."
"ooo.. oks.. insyaAllah.. tak janji, so jgn tunggu tau.."
"nak tunggu jugak.. k la.. babai.."
"babai.. a'kum.."

lepas letak tepon, aku sengih sorang2..
mmg macam yg mael pernah cakap, suara yana bukan calang2 suara..
suara manja yana sangat lah bahaya untuk lelaki2..

esok macam mana..? hmmm..
kol mael sat..

"wehh.. sok tghari hang ada keja apa2 dak..? jom kita pi umah yana, dia ajak kenduri.. jom la teman aku.. dia kata boipren dia pun ada.. cemana..?"
"aaa.. buleh kot.. takpa.. hang mai umah aku, kita pi.. balak dia tu aku kenai takpa.."
"ok la tu.. kalo jadik apa2, hang buleh tulung kaber aku.. tapi aku tak tau umah hang kat mana.."
"laaa.. hang ikut jalan menghala ampang jajar tu.. sampai ada satu tempat ada sign board kampung permatang pasir, hang masuk kiri lalu depan sekolah, lepas sekolah ada kedai, hang kona kanan celah kelapa sawit, pastu hang kona kiri lagi.. jumpak lagi satu kedai belah kanan, haaa.. umah aku lepaih kedai tu laa.."
"ok la.. lepas marathon aku pi umah hang.."

so, besok nyer tu, lepas marathon (dan berjaya dapat medal saguhati),
aku siap2 nak gi umah yana..
hmm.. hadiah..? of course la kena beli..
nak beli kat mana..? lewat pun dah lewat dah..
7 eleven jer la..
aku beli coklat vochelle yg dalam tin 4 segi tu..
bubuh kad sekeping..

sampi umah mael, paking keta, aku ngan mael jalan kaki gi umah yana..
hmm.. lebih kurang 100m jer dari umah mael..

sampai depan umah yana,
dari pintu aku nampak 2 org lelaki tgh dok sembang..

"tu la balak dia.."
kata mael..
berdebar2 jugak aku..

aku pun bagi salam..
"assalamualaikum.."

to be continued..

Tuesday, August 26, 2008

14 Comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ lor, dua-dua dah ada bf&gf la ekh? cemana la tuh... cepat sambung. hehehehe... kepochi gila nih nak tau kisah org. hehehehe... ~

shafa said...

Hhahaaaaah hang ni pandai sungguh bercerita, aku x sabar nak baca kisah seterusnya ni. Berapa episod semuanya ni?Cepat skit updatenya ek...

Ceera said...

lor, dah ada balak ka???

tapi dah jodoh kan, apa2 buleh jadik..

ish, cepat sambung. Aku tak sabaq nak tau kisah cinta nie..

Kekanak Tokyo said...

woh...bendul mengnovel kan kesah hedupnya...sila2...

saya ulaskan ia sebagai 'menarik'

Pocket said...

waaahhh!!!
tak sabor tak sabor...
tp aku tau bendul, dah sploh tahun kawan ngan dia,

He's the man of effort.
nak kalu pulun eheh...

antalya said...

bagus ar korang awal2 dh ngaku memasing udah berpunya. sure challenging giler nk kapel pastu kan

biskutrajin said...

waa...cm cite hndustan la

ayaq said...

ni yang aku malas nak ade bf ni..hahhahaa.. sambong2!

bendul said...

amy: yer.. 2-2 pun dah ada pasangan memasing.. teruskan baca untuk tahu apa yg bakal terjadi..

shafa: berapa episod..? hmmm.. tak tau plak lagi.. director pakai balun tulih jer..

ceera: yer, dah ada balak masa tu.. tu yg tambah adventure tu..

kekanak bukan novel tapi cerpan (cerita panjang).. hehehe..

pocket: yer.. mmg aku pulun tak ingat punya.. hahahah..

yun: kejujuran membawa kebahagiaan kot.. hahahaha..

biskut: hmm.. lagi habat dari hindustan.. cuma tak masuk tv jer..

bendul said...

ayaq: hahaha.. ni citer aku.. bukan semua org laki sama.. hahaha..

lavender said...

lagi...lagi...lagi... sgt sker bace kisah2 perchentaan neh.. ehehhee... go go chaiyukkk!!

Nurmala said...

aish...
mendebarkan sungguh la..macam telenovela pulak. 2-2 dah ada pasangan lak tu.. caner ek?

d'frinksh said...

fuihh...saje je bagi teaser tau..supen btol la cara ko bercerita...saje je nk kasi org ternanti2....cant wait...

bendul said...

lavender: hehhe.. mmg ada byk lagik.. kena sabo jer..

nurmalam: macamaner..? hehehe.. kena baca sambungan ler..

d'frinksh: hahaha.. saja jer nak dera sikit pembaca2 nih.. sori eekk..

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger