Buang yg keruh..

"ambooooi.. melampau.."
kata aku memarahi naufal..
"paaauuu..."
kata naufal mengajuk cakap aku..
"melampau dia tu.."
yana pun ikut sama marah kat naufal..
"paaauuu..."
naufal ajuk jugak cakap mama dia..

aku ngan yana sengih jer mengenangkan keletah naufal yang suka mengajuk cakap org tu..
.
.
.
.

beberapa hari selepasnya..

"abang nak kuar ngan halim tghari nih.. b nak makan apa, abg pi beli dulu.."
"b nak makan kat yawata.."
"kalo camtu b amik la moto.. abg kuaq naik moto ngan halim.."
"abih tu b nak makan ngan sapa..!?"
"awat, b dah takdak kawan ka selain nak makan ngan abang..!?"
"malas aaa nak kuaq ngan depa tu.. abang nak pi mana ngan halim..?"
"ada laa.. hal org lelaki.. amik la moto pi makan.."
"ABG NAK PI MANA NGAN HALIM..!!??"
"TAKPE AAA..!! JOM LA PI MAKAN.. TAK PAYAH LA ABG KUAQ NGAN HALIM..!!"
.
.
.
.

suasana kat yawata, seperti biasa, bising dengan bunyi org bercakap, bunyi kuali diketuk tukang masak yg menggoreng order2 pelanggan, juga dengan bunyi speaker supermarket yg kuat..
tapi meja yg aku duduk ngan yana cukup sunyi, seolah2 dunia kami terasing dengan dunia sekeliling.. bebudak operator yg duduk meja sebelah kami, mesti perasan akan suasana suram yg melanda kami..

habis jer makan..

"abang pasai pa..?"
"pasai pa apa..?"
"diam ja, tak cakap apa pun.."
"takder apa2 la.."
"kalo takde apa2 takkan macam nih.. ni mesti pasai tadi nih.."
"yer la.. sudah la.. toksah pikiaq dah la.. kang panjang citer kang.."
"b nak tau abang nak pi mana ngan halim.."

kalo aku eric bana, aku jadik ijau dah..

"laaa.. ada la benda buleh habaq, ada benda takleh habaq.. bukan semua benda abg nak kena habaq kat b.. abg kata nak kuaq tu sudah laa.."
"abg nak pi main snooker kan..?"
"ABG NAK GI MAIN SNOOKER KER, NAK GI KARAOKE KER, NAK GI MANA KER, YG TANYA SERUPA POLIS TU PASAI HAPA..!!??"

yana bangun, menuju ke moto.. nak balik la tu..
aku ikut jer kat belakang..

"org tengah cakap, bangun buat bodo ja.. nak pi mana..!!??"
marah aku sambil mengejar yana..

"nak balik.. abg pi la mana abg nak p.."
"pasai pa nak cakap macam tu plak.. abg kata tadi sudah, sudah la.. b jangan melampau..!!"

tiba2 dua2 org berhenti.. aku tgk muka yana, yana tgk muka aku.. dalam kepala aku ngan yana terpikir satu perkara yg sama.. tiba2..

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.."

aku ngan yana gelak sama2.. dua2 pun tiba2 teringat keletah naufal, masa dia dok ajuk perkataan "melampau" tu..

aku senyum kat yana, aku pegang tangan dia sambil berjalan ke moto..

"b.. sori naa.."
"mm.. b pun sori na.. abaaaangg.. hari ni kita balik awai na.. kita pi amik naufal, kita suruh dia tdoq awai sket malam nih.."
"wooo.. oks.."

semua org yg tgk kitorang tak paham dengan apa yg dah terjadik..

Tuesday, August 05, 2008

16 Comments:

Nurmala Mazlan said...

sweet!!!
tu la org kata..
anak tu anugerah terindah buat pasangan suami isteri.. sbb anak tu dapat menceriakan hubungan suami isteri..

ewah!!! cam dah ada anak pulak..

Pocket said...

n my reply to this would be...
'pau!!'
heheheh,

Tp lelaki memang perlukan ruang sndiri, heharapnya wanita skalian paham :D heheh

bendul said...

nurmala: mmg pun.. kalo tgh tensen2, tgk anak mesti gelak punyer..
tapi ada stgh org anak buang suka2 ati.. bodo piraun..

pocket: melampau ker..? hahaha..
sasuga pocket.. sokonglah saya dan kaum2 lelaki lain..
hohoho..

fiza said...

sweet nyer, happy to hear dat... bila la turn aku lak nk jd camni... isk isk... lambat lagi la tu... hehehe... kem slm kt naufal ek... "melampau" hehehe... mesti cute budak2 kalau dok ajuk cakap orang...

d'frinksh said...

owwwwwwww so sweeeeeeettttt....nk gaduh terus x jd gara2 terigt keletah anak....anak btol2 jd penyelamat keadaan ehh...

bendul said...

fiza: hehehe.. mmg kiut.. semalam ajar dia sebut bird, tapi jadi "bbaa..!" hahaha.. lawak giler..

d'frinksh: mmg pun.. selalu kalo nampak punca2 nak gaduh, mesti aku capai naufal cepat2, letak depan yana.. then tak jadi gaduh.. hohoho..

LayarLara Legendary Of Journey said...

Anak tu kan pengerat hubungan suami isteri...

nasib ko dah ada anak.. kalau idak mesti goleng2 pujuk B yang majuk tu..

bendul said...

layarlara: hehehe.. nasib baik kan.. kalo dak, jadik hindustan la perkarangan tempat makan tu..

cHeRyNa PiReS said...

teringat kat sowang budak yg suke cakap camtuh...lembut ati kan?

bendul said...

cheryna: eheh.. sapa dia budak tu..? aku kenal ker dak..?
adakah ati dia lembut macam spongebob..?

~ mizzAmy ~ said...

~ sweetnya korang... tapi kan, kenapa la org laki suka nak rahsia2 ekh in certain benda? ~

Ayaq masak said...

Saye nak pau.

Nak pau ayam dan juge pau duit orang. Ngee

bendul said...

amy: tu la kata.. ada benda buleh citer, ada benda takleh citer..
pempuan pun sama kan.. byk rahsia..
huhuhu..

ayaq: pau ayam aku leh tlg belikan.. pau duit tu payah sket.. sila ambil risiko sendirik..

A t i Q a h said...

huhuhu. bak kata orang, anak tu pengikat kasih sayang.

biskutrajin said...

wah...happy ending...bagus la..
saved by naufal..hehe

bendul said...

atiqah: tu yg aku sayang sgt2 ngan anak aku tu.. dah la comel.. iskkk.. geram geram geram..

biskut: hehehe.. aku pun tak sangka nak jadi macam tu.. naufal was the hero..!!

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger