Let's have a break..

Lepas2 blog kena hacked nih,
agak terkesima sedikit untuk posting.. (sekadar alasan..)





apa kata kita main teka teki kejap..
teka la yer..
begini teka teki nyer..


ada 4 sekawan kena tangkap dan di bubuh dalam satu bilik,
disusun kedudukan mengikut gambar di atas..
antara mamat no 1 ngan mamat no 2 ada dinding..
sebelum diorang dipakaikan topi kaler2 tu,
tengkok diorang telah diikat,
supaya diorang tak boleh pusing kepala,
buleh tgk depan jer..
pastu baru lah dipakaikan topi memasing,
kaler ikut gambar kat atas..
means, masing2 tak tau sendiri pakai topi kaler apa..

syarat diorang nak lepas,
salah seorang kena bagitau dia pakai topi kaler apa,
dengan alasan yang lojik..
tak boleh teka2..
ex : "saya pakai topi kaler sekian2 sebab sekian2 bla bla bla.."

mamat no 1 cuma leh nampak dinding depan dia,
mamat no 2 pun cuma leh nampak dinding depan dia,
mamat no 3 cuma leh nampak mamat no 2,
mamat no 4 cuma leh nampak mamat no 2 dan 3..
dan diorang diberitahu, topi merah ada 2, topi kuning ada 2..
dan diorang takleh bercakap selain nak bagi jawapan..


sila jawab..
sila email jawapan kat benazz23@yahoo.com
pastu, kat komen bagitau kata dah ada emel jawapan..
aku nak tgk berapa org leh jawab ngan betul..
kalo tak sampe 3 org,
aku bagi hadiah.. (serius..)
hadiah akan dipos selepas konpom jawapan betul dan dapat alamat untuk pos hadiah..
hadiah apa, sukati aku la kan..

apa lagi, mari kita lihat siapa yg kena...!!

Thursday, October 08, 2009

4 Comments:

sweetheart said...

pressure aku awai2 kena jwb soklan2 ni..hehehehe

cHeRyNa PiReS said...

sha hanya menggaru2 kepala sambil tangan kiri mengesat kening yang berpeluh...adeh...ape susah sangat nieh bendul!!!!

babyhasya said...

allohaa..
salam...
jawapan dah d beri...
betui..idak..
ntah ler...
hehehehehe...
tp..dah lambat arrrr..
wakaka..sbb arinie br tgk nko punyer blog arr....
huhuhuhuhu...

babyhasya said...

salam....
skang aku dah bg jawapan yg ke-2..
harap2 kali nie betui..
hehehehehe...
huahuahua..

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger