They don't have the auto-pilot..

Merenung jauh ke tahun 2001,
tahun ke-4 aku ada kat negara matahari terbit tu..

kohai (junior) baru masuk,
tahun tu ada 2 orang jer,
dua2 pun lelaki,
dua2 pun amik denden (shortform untuk denki denshi : E & E eng.)

sorang nama adzim (aka tobab),
sorang nama zaid (aka bert)..
ntah cemana aku jadi baik ngan diorang..
maybe pasal satu course kot..

masa tu aku dok gesyuku,
sejenis hostel yang disewa dari oyasan (tuan rumah) kepada penyewa..
tapi ntah cemana,
aku tak duduk umah aku,
aku gi merempat kat kaikan (foreign student hostel),
diorang duduk situ..

kebetulan minggu tu minggu exam..
aku repeat paper, sekali ngan adzim n zaid..
kitorang tetsuya (stay up) sampai pagi..

pukul 2 lebih kurang,
zaid macam biasa,
mula bersiap2 nak buat baito shinbun (part time anto surat kabo)..
actually dia tolong gantikan sorang senpai (senior) tu,
kamal (aka manir), pasal kamal pun byk paper kena study..
so, tinggallah aku ngan adzim study 2 orang..

lama lepas tu, zaid tak balik2..
kitorang pun pelik..
takmo study ker..?
agak2 dalam pukul 4 lebih, zaid pun balik..

kitorang terkejut..
zaid balik dalam keadaan cedera..
luka sana sini.. jari kanan luka n bengkak..
mengelabah la kitorang..

dia kata dia eksiden..
moto surat kabo yang dia bawak tu lost control..
kitorang pun kesian laa..
suruh dia rehat apa yg patut..

pastu kitorang pun tanya la,
cemana dia leh eksiden..
dia pun cerita macam nih..

"korang tau dak visor penahan angin depan moto tu..? aku tampal peta rumah yang aku nak anto surat kabo tu kat situ.. tengah aku bawak moto tu, peta sebelah kiri tu terkelepet.. so, aku tahan la ngan tangan kiri aku.. tak lama pastu, belah kanan pulak terkelepet.. so, aku pun tahan la pulak ngan tangan kanan aku.. terus masuk longkang.."

kitorang bantai gelak giler babi..
tanpa memperdulikan dah kecederaan yang di alami beliau..
alasan dia, pagi2 buta tu kepala otak dia tak berpusing..
hahahaha..

aku ingat aku sorang jer bendul..

sekian, memori aku yang lepas..

(EDITED)

to bert..
sori ler.. bukan nak memalukan ko..
sajer terkenang kisah dulu..
ko ingat dak lagi..?

Tuesday, April 14, 2009

9 Comments:

syeka sweetheart said...

ekekekeke
aje nye ye..
rope itu si zaid tu..

Naughty Adam said...

ahaha~

::rae:: said...

aku lebih rela menggelarkannya SENGAL.

muahahhaha..!

tehais said...

Sian member kena gelak.heheh.
Oppss..sori tergelak sama.kui2.
Tp terharu bleh lg keja tym stdy..
Eh,dia keja antaq surat kabaq ka?huhu

Eh2,lupa nak bg salam.
Assalamualaikum tuan rumah ;)

Nurmala Mazlan said...

Wakakakakaka…
Patut la pon masuk longkang..
Opsss!!!! terlebih sudah..gelakkan org…

cheryna zamrinor said...

tak boleh tahan...terpaksa gelak..
ade kawan sha cakap motor itu sangat perlahan..betul ke?

shasha said...

hahahah...kawaisou~~

Anonymous said...

lawak tul bila ingat. aku punya kisah la tu. mmg blur lepas jatuh, xm esok pun tak gi. tapi kenangan yang best...bila la nak pi jepun lagi daa

*SiRibenMerah said...

hahahahaha.. terkekek2 I gelak sengsorang kat opis neh.. adoilaaaaaaa.. awat lawak sangat kawan2 abg neh =P~

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger