Quench my thirst, please..

Tetiba rasa macam nak bercerita pasal "kepuasan"..

cop cop cop..!!
tu la korang..
belum aper2 dah pikir bukan2..
ilek aaa...
general talking laaa...

bak kata pepatah,
banyak udang banyak garam,
banyak orang banyak ragam..
means, dalam topik nih,
lain orang, lain cara dia puas..

kita ambik contoh yang mudah dulu..
makan roti canai.. (roti telor, roti sardin or aper2 jer la..)
ada orang puas makan roti saja, tader kuah..
ada orang puas makan cubit sikit roti, cicah kuah..
ada orang puas makan taruk kuah atas roti, then makan.. mamak..!! kuah banjir satu..!!

how about tidur lak..?
sesetengah orang macam aku,
tido atas lantai pun dah leh puas dah..
janji ada bantal..
ada orang mesti kena ada lapik, baru leh tidur..
ada orang plak, mesti kena ada katil..
kalo dak, terkelip2 la mata dia takleh tidur..

well, semua benda yang kita buat,
mesti ada one way yang membuatkan kita berasa puas dengan apa yg kita buat tu..
kalo dak, sekadar menjadi perlakuan biasa jer..
tanpa kepuasan..

ekcelli, dalam bab makan,
kengkadang aku ada perangai yang pelik,
demi untuk kepuasan..
perangai aku nih cuma datang bila,
aku tgh makan benda yang aku teringin sangat nak makan..

let's say aku teringin sangat nak makan twisties,
so, aku akan pegi beli twisties,
duduk satu tempat dan nikmati twisties aku tu..
then, tetiba ada orang datang,
mintak nak rasa twisties aku tuh..

korang ingat aku nak bagi..?
sori..
apa yang aku buat, aku akan bagi duit kat dia,
suruh dia beli sendiri..
tak pun kalo kedai dekat,
aku akan bagi dia twisties yang aku tgh makan tu,
aku pegi beli lain..

kedekut..? uiiihhh.. mana ada kedekut..
aku cuma tak bagi kacau aku jer,
tgh nak mendapatkan kepuasan..
kalo nak, amik semua..
or aku kasik duit, pegi beli sendirik..
makan la satu plastik tu..

korang pernah tgh stadi untuk exam,
tetiba adik datang kacau korang..
haaaa... rasa macam tu la terganggu nyer..

pernah sekali aku beli jajan,
aku balik umah, baru jer bukak plastik, member aku mintak sikit..
aku tinggal plastik tu kat dia,
aku jalan balik gi kedai,
aku beli jajan lagi satu,
aku makan depan kedai sorang2..

mesti ada orang kata aku kedekut..
taper ler.. aku cuma nak kepuasan jer..
kalo lepas yang aku beli yang kedua tu,
ada orang mintak lagi,
aku tetap akan buat benda yang sama..
janji aku buleh menikmati makanan aku dari mula sampai habis..

sajer jer,
nak citer pasal perangai pelik aku..
korang tader perangai pelik..?
cerita cerita laa...

Tuesday, April 14, 2009

2 Comments:

Pocket said...

ko bukan kedekut,
ku simply nak enjoy the moment.
aku paham:)

aku plak kalau tgk movie.
aku kena tgk satu satu scene,
aku kena dgr satu satu ayat.
kalau ado orang tanyer...
'nak air teh tak?'
aku pause...
'bleh jgak.'
dan sambung tekan play...
and to some of my family, that is considered rude.

'loh! aku tanya gitu pun ko nak kena pause vdo tu? dah aku tak tanya dah...'
'eh, mengganggu ker aku td?'

heheheh, cukup pelik tak?
Rasenyer most lelaki camni kot.

abang aku si Banji tu lg besh...
dia tak layan trus.
'banji, nak gi mandi sungai tak pas ni?'
'.................'

shasha said...

hmmm...apa ek??...nak kena pikir dulu la senpai...nanti kite buat satu entry bole??kuikuikui

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger