My future begins.. (Memories : Special Edition) Part 1

Hari tu,
pertama kali aku keluar dengan yana..
aku pun tak tau kenapa aku sanggup ajak dia keluar..
aku terlalu sangat nak bersembang dengan dia..

kami duduk berhadapan dalam kedai makan depan kilang..
yana gelisah..
sekejap2 tgh arah luar kedai..

"tgk sapa..? ker carik sesapa..?"
"ehh.. tadak, tadak apa2.."
dalih yana, walaupun masih nampak gelisahnya..

"takut ada orang nampak ka..?"
"emm.. takut ada orang kenai lalu.."
"kalo macam tu, kita balik jer laa.."
"ehhh.. takpa takpa.."

kami bersembang..
tak banyak pun,
diam jer yg lebih..

sampailah satu ketika,
keluar dari mulut aku,
mungkin ayat yang betul,
tapi di situasi yang salah..

"kalo saya ajak yana kawin, yana nak tak..?"
terpacul ayat tu dari mulut aku, separuh serius, separuh melawak..
"haaa...!?"
yana tergamam..
aku sengih jer..
aku tak tau apa yg aku dah cakap..
tapi dah terkeluar..

"issshhh.. baru kuaq sekali nih jaa.."
"ehehe.. yer tak yer jugak kan.."
"hmmm..."

aku tak tahu..
apa yang membuatkan aku tertarik dengan yana..
lalu membuatkan aku mengeluarkan kata2 sebegitu..
bukan niat aku nak main2 dengan ayat2 macam tu..
aku suka..
aku betul2 suka..
tak tahu kenapa..
tiada siapa yang tahu..
walaupun aku dan yana..
semuanya terjadi dengan cepat..

to be continued..

Friday, January 30, 2009

5 Comments:

Ayaq masak said...

kalau dah jodoh tu...

Naughty Adam said...

biar beribu hang jumpa pun kalo da jodo...

tripleex said...

Style.. 1st time trus minang!! Kasik ilmu sket bro.. Huhu..

Kekanak Tokyo said...

biarlah jauh ke pulau pandan pun...jodoh tak ke mana kan.

Ceera said...

hebat wooo 1st date dah cakap lagu tu.. =P

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger