Penjimatan yang jahat sekali..

New year lepas,
yana ajak dinner kat luo..
yer laaa..
bonus pun ada la belen sket2 gi..
so, why not bersukaria di luar kan..?

tanya yana nak gi mana..
nak gi kfc, selalu sangat..
nak gi mcd, jauh, tak berbaloi plak..
nak gi pizza, tak sedap..
then, yana ajak gi simpang sembilan,
makan nasik jer..

canteek gak..
lauk pun byk pilihan..
2 orang makan pun baru berapa ringgit yer dak..

so, kitorang pun gi la satu kedai tu,
mmg glamer pun pasal sedap n murah..
apa nama kedai, lupa plak..glamer di mata org lain, tu yg lupa tu..

sampai jer,
org pun tak brapa ramai..
so, menu pun cepat sampai..
kitorang order nasik putih 2 dan sekian lauk :
- daging merah
- sup ayam
- kailan ikan masin
- udang goreng tepung
- telur dadar

menu biasa la kan,
kalo nak makan berhidang macam nih..


puas makan..
nasib baik pegi situ..
nak kata mahal pun dak, 22 inggit jer..
makan 2 orang jer pun..
jimat ler jugak compare ngan fast food lain..

eehhh...? 2 orang..?
laaaa...
lupa plak..
naufal pun ada laa..
dia pun ikut la jugak..
dia pun makan sekali..
tapi pasal lauk yang ada kat atas tu,
semua mama ngan papa dia yang makan,
naufal cuma makan nih jer..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


alaaa..
naufal bukan makan pun semer2 tu..
lagi pun salad tu,
dia yg amik sendirik..
dengan rakus nyer dia makan..
sian naufal..
suap nasik dia takmo..
nak salad tu jugak..

Tuesday, January 06, 2009

10 Comments:

sweetheart said...

bagus2 kecik2 dah pandai makan sayo..
amalkan slalu yer naufal yer

Tijah Lawa said...

baguusnyer nak gak anak ko makan sayo. anak aku?? kena sorok2 cecelah nasi br ok. tak pun buat iceblended. timun kaa...celery kaa...

Momo / aiza / mohaiza said...

Pergh, jarang dapat dak kecil suke makan sayor, anak sepupu ada gak makan yang suke makan sayur, kasi die daging pun die taknak, mak die ckp jimat duit dapur ayah die. Hahahah. Tapi makan sayur nie macam kambing.

juelee said...

adoi camno leh lupe anak nie...
bagus la ank hang bendul.. vegetarian gituu....
comel je muka die ngan salad tuhh

fickel minded said...

murahnya 22 inggit..
kat sini susah nak dapat lauk banyak jenis camtu..22 inggit je..

Ceera said...

hehehehe..

kejim kasik anak makan salad je..

hOOdedLicIOUS said...

Kat mana tu bro simpang sembilan tu..cam penah dengar jer..

antalya said...

lelama sok jadik biru le mata anak ko..jadik anak omputeh mkn salad

Rashid said...

hehe.. naufal telah menyahut seruan makan ulam-ulaman. bagus tu..

naz said...

your son is so cute..comel la muke die mkn salad tu..hehe..bagusla kecik2 dh mkn sayur...

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger