It's not funny anyway..

tgh lepak isap rokok sorang2, tetiba,
mat am*n, budak operator mai jumpak aku..

"azuri, aku ingat aku nak amik cuti la sok ngan lusa.."
"hoh.. awat nya..? sakit ka..?"
"dak laa.. sakit tu, kemarin aku dah amik MC dah.. sok ngan lusa nak cuti lagi.."
"hang nak cuti byk2 pasai pa..?"
"aku nih byk masalah nih.. dah tak mampu nak pikiaq, sampai takleh keja nih.."
"awat, hang keja teruk sgt ka sampai jadik masalah nih..?"
"bukan masalah keja, ni masalah lain.."
"hahahaha.. hangpa ni mengong laa.. yang hang p pikiaq masalah lain masa keja tu pasai pa..? hangpa tgk aku, ada nampak macam org ada masalah dak..?"
"hang ada masalah ka..? hang mana ada masalah.."
"tu laa.. hangpa tak reti.. hangpa ingat aku takdak masalah..? masalah aku lagi besaq dari masalah hangpa.. masalah keja, masalah keluarga, masalah duit, memacam lagi.. tapi masa keja, yg lain tolak tepi la.. balik umah, masalah keja tolak tepi.. macam tu la.."
"hang muhung la ada masalah duit.. gaji belambak.."
"gaji belambak tu buka point dia.. tapi kalo duit dalam poket ada 10 inggit, gaji lagi 3 minggu, hang tak kata masalah..?"
"dak laa.. nampak macam tak dak masalah jaa.."
"nih nak habaq kat hang.. hang tau dak kalo hang dok masam2 muka, dok muka muncung ja, dia makan kulit muka hang tau.. pasai tu hang nampak tua.. umoq baru 23.. hang tgk aku.. umoq 30 org panggil umoq 23.."
"btoi kaa..?"
"btoi laa.. hang pun tau aku.. selalu dok senyum ja kan.. dok gelak, happy ja.. tu yg elok untuk muka tu.. hang gelak jaa selalu selalu.. tak payah cuti2.."
"macam tu kaa..? tak pa laa.."
"haaa.. balik cerita pasai cuti tadik.. hang nak cuti pasai pa..? hang ada masalah apa..?"
"macam nih.. hang jangan cerita kat orang plak.."
"ya laa.. aku tak cita.."
"masalahnya aku kena kawin paksa.. mak bapak aku suruh aku kawin ngan pempuan aku tak kenai, umoq dah dekat 30 plak tu.. tu la masalah dia.. aku tensen hang tau.."
"....... hang cuti la brapa hari hang nak.."

moral of the story :
tlg dengar cerita org sampai habih, baru bagi nasihat..

Thursday, October 30, 2008

14 Comments:

kojah said...

haha membebel bkn maen ek...
berbaloi gak cuti...
mslh berat tuh...
hoho

~ mizzAmy ~ said...

~ lor, sian kat dia. punya la kena dengar nasihat berjela2. sekali problem org tuh kemain besar nya... ~

Ceera said...

hahaha... entah ko nie..

itu masalah besarrrrrrrrrrrrr tu..

cHeRyNa PiReS said...

errr...kalo aku, aku cuti...sblm melarat ke MC...sbb kalo aku MC kang lagik parah...

kesiannye kawan tuh...

bendul said...

kojah: tu la pasal.. terus jadik kesian, kasik cuti terus..

amy: hehehe.. dah dia tak kasik tau awal2.. mana nak tau..

ceera: hahah.. punya la aku suruh dia gelak.. patut muka dia semacam jer masa aku suruh dia gelak byk2..

cheryna: mc lebih2 pun tak bleh gak.. nanti rekod buruk.. huhuhu..

Nurmala said...

hahaha
rasa nya masalah dia cam lagi besar je dari masalah kau..
wakakakaka~~~

sian kat dia..biaq la dia p cuti bapa lama pon..boleh ker??

Pocket said...

kalau kawin kalu dapat tiga ari cuti kan?
bagi la kat dia..
kesian dia,
kalau aku pun mahu mati kutu tu.
huhuuuu

Ayaq masak said...

huhu sian member.

sukebaceblogorang said...

emmm..kesiann..

fickel minded said...

ala..cian nya kat dia..hurmm..

antalya said...

mmg masalah berat tu...tp betoi wat penat je ko nasihat berbakul2 kat dia ekekeke

juelee said...

hehehe..
kesian kawan tuh penat dengar ceramah dari bendul..

Kekanak Tokyo said...

masukkan lam akta kilang - cuti kesian..huu~

LED said...

masuk jek wad,kata kes kronik...masalah otak , kena masuk MRI

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger