need a cure..

uhuk uhuk.. start semalam ntah tetiba demam la plak.. biasa la, dia attack tekak dulu.. rasa sakit2 sikit dulu, pastu ada batuk2 sket.. then badan mula rasa bahang panas tu, tapi bila pegang mana2 body part, tak rasa panas pun..
balik umah, terus telan antibiotik, panadol 2 bijik, ubat sesema, vitamin 2 bijik, ubat batuk pun langgah macam tu jer.. pukul 8 dah tak sedo aper dah.. ada tersedo macam tgh mlm tu wife aku letak tuala sejuk kat dahi aku.. tapi mata dah takleh bukak.. sedo2 dah pukul 645 pagi.. sama jer.. tak der rasa perubahan aper2.. gi mandi, sepanjang mandi tu, aku "menyanyi", bukan dengan lirik, bukan humming, tapi kohok kohok kohok.. lagu aper pun aku tak tau..
haaaaaa.. letih..
tapi sebelum tido semalam, sesambil wife aku bagi makan kat naufal, sempat jugak la tolong wife aku lipat kain yg menggunung dalam bilik.. sesambil lipat kain tu, aku bukak lagu dalam henset aku, layan jer mata yang nak mengantuk tu.. tetiba kuar satu lagu yang lama dah aku tak dengo, Good Day nyanyian ZARD.. lagu jepun ler.. bila dengo lagu nih, terus terimbas balik kenangan2 masa kat jepun dulu.. betapa aku ulang berpuluh2 kali lagi tu pada satu ketika.. ala.. putus cinta la tu..
dan sekarang pun aku dok tgh ulang berpuluh2 kali jugak lagu ni.. bukan pasal tengah putus cinta, tapi pasal syok terkenangkan zaman lagu nih popular dulu.. lirik n lagu pun besh.. sesapa putus cinta, buleh ler dengo lagi nih.. nak mp3, buleh mintak ngan aku.. nanti aku hanto email..
so everybody, GOOD DAY to you all, aku nih demam tapi nya.. uhuk uhuk.. enjoy the song..!! aku kasik translation lagik tu..

Moshi tsubasa ga attanara
(If you had the wings)
Mayowazu forgive me, kiss me and hold me tight anata no moto e to
(Don' hesitate to forgive me, kiss me and hold me tight to you)

Ushinatta tsukihi ya ai wo tsurete shigarami zenbu nugi tsutete
(Bring the love, lost night and day, and throw away our chains of love)

Good day and why don't you leave me alone
Akirameru yorimo aa aa yashikunaritai

(Oh I want to be kind instead of giving it up)
Good bye and somebody tell me why
Naku kara kanashiku narun da to

(It's said you'll be sad cause you're crying)

Iki ga tsumarisou na kono machi
(In this town which is hard for me to live with)
Kyou kono seikatsu ni piriodo wo utsu kesshin wo shita to
(Today, I've made a desicion to put a period at my life)
Kondo itsu aeru no to kikezuni
kotoba wa itsumo kokoro to urahara

(Without asking when to meet again, words are always not the same as heart)

Good day and why don't you leave me alone
Akirameru yorimo aa aa yashikunaritai

(Oh I want to be kind instead of giving it up)
Good bye and somebody tell me why
Naku kara kanashiku narun da to

(It's said you'll be sad cause you're crying)

Moshi anata to kono mama ireba kitto koukai suru hi ga kuru
(If I still stay along with you, maybe I will regret it one day)

Good day and why don't you leave me alone
Akirameru yorimo aa aa yashikunaritai

(Oh I want to be kind instead of giving it up)
Good day jibun no yowasa wo wasuretai kara
(Good day, cause I want to forget all my weakness)
Hito wa mada koi ni ochite yuku
(Human will fall in love again)

Good bye and why don't you leave me alone
Ame no naka wo doko mademo aruita reason to cry

(I walk in the rain without knowing where to go, it's a reason to cry)
Good bye walk away and don't you ask me why
Sayonara dake ga futari ni nokosareta kotoba

(It's only "Good bye" which left between us)

Saturday, May 31, 2008

3 Comments:

EpaL c0keLaT said...

Haa....bleyh blajo nih :D

Pocket said...

ooiiihhh... demam ker bendul, aku pun hampir hampir demam jgak nii... gi KL wit tight schedule.
Besok senin oit, sihat sihat kan diri

bendul said...

epal cokelat : moh ler sesamer belajo jepun.. yuran kiter ceghiter lain..

pocket : isnin maknin, kalo sakit, tetap cuti.. uhuk uhuk..

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger