tak nak la aku..

ari ni dtg kejer, kat opis aku sorang jer dari pukul 9 pagi tadi.. hmmm.. sample untuk mass pro dah siap dah tadi, dah ok pun measurement.. so tinggal kat bebudak tu jer la jalan..
ari tu ada download "yo ni mo kimyou na monogatari".. dalam bahasa melayu nyer, "cerita pelik di dalam dunia ini".. aku suka sgt2 cerita2 ni masa kat nihon dulu.. aku download ada la beberapa cerita.. ada yg lawak, ada yg takut, ada yg tak berapa paham pasal terlalu kimyou.. antara yg menarik, cerita tajuk "omoide wo uru otoko" bermaksud "lelaki yang menjual kenangan".. cerita ni pasal lelaki yg jual kenangan dia.. hmm.. sad ending tapinyer.. dia terpaksa jual kenangan dia untuk langsaikan semer hutang2 dia.. abih semer kenangan dia jual, kecuali kenangan dia ngan anak lelaki dia.. tapi akhirnya dia terpaksa jual jugak untuk menampung perbelanjaan operation anak lelaki dia yg sakit tu.. (dalam cerita tu, lagi berharga kenangan kita, lagi mahal leh jual..)
tte, korang nak ker, kalo diberi peluang..? setakat mana kita menghargai kenangan kita..? sampai aku rasa, even aku pun pernah rasa, ada kenangan yg kita takmo kenangkan lagi dah.. tapi of course la kan, kenangan yg kita takmo kenang, mesti kenangan2 yg tak best.. dalam cerita tu, org tu cuma beli kenangan yg best2 jer..
aku..? huiii... tobat.. aku takmo jual kenangan aku.. bagi aku, dalam dunia nih, aku sorang jer yg pernah melalui kenangan2 yg ada dlm memori aku nih.. so, kalo aku jual, tader lagi kenangan tu, tiada org pun yg buleh ingatkan aku balik..
nak tgk citer tu..? buleh.. tapi kena org yg paham bahasa jepun jer la.. pasal citer tu takder subtitle..
pocket nak..? kasik tau ler.. ada byk lagi cerita2 kimyou nih..

Monday, May 19, 2008

6 Comments:

Pocket said...

aku naaakkk!!! ko kasi jer the whole series, aku tuko ngan Densha Otoko,
(Tp aku rasa ko pundah ado dah la tapi)
kenangan utk dijual beli, hummm... rasa aku la kan, kalau aku ... aku buleh jer jual dua tiga keping. eheh...
tp nanti mesti aku tak ingat ko lagi kan bendul?
gitu yek?

bendul said...

koraaa..!!! ore to no omoide wo uru ka..!!?? teme kono yaro..!!
nak bagi susah hilang kenangan, 思い出をオモリで。。なんちゃって。。!! (dlm series kimyou tu, ader citer "ダジャレ禁止令"..)

Pocket said...

wahahahah!!! seriously aku ingat yang tuuu...
dajare wo ubau no wa darejaaaa!!?
tte,
natsukasuiiiiiii....

tp kalau dah jual omoide ngan ko ... pas tu tak ingat ko lg tak besh la bendul... huhu!!

EpaL c0keLaT said...

Uitt...komen berdua je ke :D

bendul said...

ehehe.. dah jadi bertiga dah ler nih.. rajin2 ler baca n komen lagi..

EpaL c0keLaT said...

InsyaAllah...aku mmg suke terjah blog org :D

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger