Bila lagi..?

bebaru nih la yg banyak sekali..
maybe pasal orang pikir dah tiba masanya,
padahal bagi aku dan yana,
kami belum bersedia..

soalan maut yang selalu kami terima kebelakangan ini..
"bila nak dapat anak yg ke-2..?"

hmmmm.. secara ringkas dan untuk memudahkan kami,
biasanya kami akan jawab,
"tader rezeki lagi kot.."
"nanti nanti lahh.. sorang nih pun tak larat nak jaga.."

maybe tak berapa bagus kan jawab macam tu..
just nak puaskan hati orang yg bertanya jer..
padahal dalam hati macam lain..

yes, teringin..
mmg kami teringin sangat2..
secara jujurnya ekonomi rumahtangga masih belum boleh membantu..

ada jugak yang kata,
bila dah dapat nanti ada la rezeki tu kuar kot mana2..
yerr.. betul..
insyaAllah, rezeki anak tu ada..
kami paham dan kami pernah melaluinya masa naufal dulu..
ekonomi kami sebelum naufal ada dan selepas naufal ada mmg berbeza..
padahal dah tambah sorang lagi..
alhamdulillah, kami leh survive sampai sekarang tanpa banyak masalah..

tapi kami tak sanggup nak memikirkan di kala kami dapat yang ke-2,
kami terpaksa menyusahkan antara kami yang ada nih..
since aku takmo menyusahkan yana n naufal,
aku la yg terpaksa susah..
tapi diorang lak yg susah ati nanti tgk aku susah..

takmo la plak citer sampai detail ekonomi rumahtangga aku kan..
just nak bagitau, sampai masanya ada laa..
kami pun tak sabo nak tgk anak ke-2 kami..
macam aku ker, macam yana ker, macam naufal ker..

kami pun dah fikir siap nama anak ke-2 tu..
kami harap sgt2 dapat pempuan..
kami nak bagi nama Azra Irdina..
tapi kalo lelaki jugak yg dapat,
tak terpikir plak lagi nama dia..

apa2 pun, kebahagiaan keluarga jugak yang penting..
anak sorang ker, 2 ker, 3 ker, hatta 12 sekalipun,
tader yg lagi penting dari hubungan mesra dan kebahagiaan semua ahli keluarga..
let say, tetiba esok lusa aku rasa dah sampai masanya,
ok lah, buleh la proceed..

proceed..? proceed aper..?

ehhh..? malam nih malam apa aaa...?
malam khamis.. hmmm hmmm hmmm..

bila lagi..?

Wednesday, October 06, 2010

4 Comments:

Ceera said...

hahahaha
sengal ayat last sekali

meera^da cute..*_* said...

prepare utk malam esok....daaaa

Pocket said...

eh.. kenapa aku malam sabtu?
heheheh:)

bendul said...

ceera: actually tader per per yg berlaku selepas tu.. uhuk uhuk..

meera: hari2 pun prepare.. jadik tak jadik jer.. hehehe..

pocket: malam apa pun takper, apa yang penting, kerjasama..

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger