You just can't..


Waaa.. best nyer.. pagi semalam pegi mancing sungai.. slalu mancing laut ngan kolam jer, kali ke-2 g mancing sungai.. tahun lepas pegi sekali kat serdang, tak dapat aper pun.. kali ni pegi sungai krian, dekat highway exit bdr baru..
guna umpan anak tebuan, yg dikatakan kesukaan ikan2 sungai seperti baung, sebarau, kaloi dll.. kitorang pergi 7 org, seawal 8 pagi dah sampai tepi sungai dan mula memancing.. aku ngan henry balik pukul 11, tinggalkan yg lain memancing lagi..
resultnyer, aku dapat 2 ekor anak baung.. alahai, kecik nyer.. kesian gak nak goreng.. bagi kat halim jer, mencukupkan koleksi ikan2 dia.. dia dpt beberapa ekor termasuk ikan leleh.. ikan leleh..? iskk.. macam pernah dengo jer pasal ikan nih.. seperti yg aku sangka, ikan nih masa kecik, org panggil ikan leleh, tapi bila dah beso org panggil ikan tapah.. apa..!!?? ikan tapah..!!??
so, the story begin.. aku cerita kat diorang yg aku pantang ikan tapah.. diorang tak penah dengo cerita tu.. aku pun stori la kat diorang secara ringkas, tapi nampak macam diorang gitu2 jer, macam takmo percaya.. aku nak citer kat sini pun, susah, panjang ceritanya.. cuba korang refer kat bwh nih..
Citer ikan tapah
ok..? buleh paham..?
but, betul ker..? tak syirik ker percaya..? tapi still tak berani pegang.. also, i know how is ikan tapah look like only when i reach the age of 25.. even i think all my brothers and sister dunno how the fish look like except my elder brother la, because he took the diploma perikanan & sains samudera.. bro, did you touch the ikan..?

Monday, December 03, 2007

1 Comment:

rifle said...

mana citer tapahnyer ..kuar gambor org ader la ...

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger