Perkara2 yg tak menyenangkan aku lately..

1) Selasa petang astro kena potong.. mlm ada semi final Man.Utd lwn Barcelona, cemana nak tgk.. last time pun penah kena potong, gi bayo, kontek astro then dia sambung on the spot.. so, cepat2 gi bank, bayo semua kul 830pm, kontek astro.. first time call, dapat.. tapi masa dia nak connect ngan operator tu, lama aku tunggu takder org yg cakap pun.. habih topap aku dekat 8 ringgit.. takper la, satgi tepon balik.. dlm kul 9 tepon, sampai la tgh malam kul 12, tepon tak dapat2.. lansung aku takleh tgk live.. arrrggghhhh..

2) bos aku dok suspect aku tak wat keja, dah jadi malas.. malas tu ada sket, tak wat kejer tu, hmmm.. pasal aku bukan byk keja pun.. padahal semer kejer yg dia bagi kat aku, semer aku wat.. pasal aku cakap aku tak baca lagi mel dia, padahal aku terlupa yg aku dah baca mel tu beberapa ari lepas.. dia bebel kan aku, dia kata aku nih mel pun tak baca.. hmmm.. lupa la, bukan tak baca..

3) kompeni buat sukan bola n bola jaring bulan depan.. aku main bola, then aku tulis nama wife aku untuk main bola jaring.. balik kejer, aku kasik tau aku tulih nama dia, dia marah dia kata dia taknak main.. then aku pun bajet sok nyer aku nak padam la nama dia.. sok nyer dtg kejer, tghari tu tgk, nama wife aku sengaja diletakkan dalam satu group bersama2 8 india department lain yg wife aku lansung tak kenal.. padahal member2 dept dia ada satu team seniri, siap belum cukup org lagi.. aper bangang nyer org yg bagi group tu..? ko ada masalah ngan aku kan..? tapi pasal aper wife aku jadi mangsa..? ada akai ka..? stupid pig..

4) anak aku demam lagi untuk kali ke-3 nyer bulan nih.. tapi kali nih very high, 39.69 degree celcius.. gi klinik amik ubat, mlm tu panas dia ilang terus.. tido, tgh malam dia bgn, check, panas balik.. then beberapa jam lepas tu, ilang balik.. awal pagi bgn tido, panas balik.. tadi tghari mak tepon kata panas lagi.. terkenang masa dia baru lahir ari tu, jadi mcm tu laa.. at last admitted 9 days kat icu.. wife aku dah nangis2 dah tadi.. hmmm.. demam biasa jer kot.. (pleasee god.. make it just a normal fever..)

Friday, April 25, 2008

2 Comments:

mummyvaio said...

anak demam memang risau kan...kat sini kalo tak capai 39degree tu tak layan pon kat hospital...dia suruh beli paracetamol budak kat farmasi je..tp kita pon jadi lebih alert la..tatoeba,every 2 hours cek suhu dia..n jgn bagi dier pakai tebal...pakai nappy je pon tak pe..kena kasik die minum susu or air kerap...sikit takpe asal kerap...supaya tak dehydration..kalo bole jangan la mandikan ngan air sejuk...suam skit2 kalu nak lap dier ke apa..tuh yg doktor sini kata la...kalo sampai 39 terus pegi emergency...tp kelaka jugak style doctor kat sini...sampai emergency wad tu dier cek2 sumer..nak pastikan tak de naik rashes ke apa takut menigitis/chicken pox kot..soal slidik semua..pasal berak dier,makan,camne kite handle sepanjang die demam,etc..pastu terus bagi ubat...n suruh bukak sumer baju baby...tinggal nappy je..pastu lepas 15minit dier cek suhu..kalau tak de apa n suhu turun dier suh balik..tak de aa kene admit terus ke...

bendul said...

alhamdulillah, anak aku dah ok dah.. thanks for the advices..

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger