Behind the name..



Saya ada seorang anak.. nama dia Azri Naufal.. maksudnya Azri : kekuatanku dan Naufal : dermawan.. heheh.. saya dan isteri saya sangat suka nama Azri Naufal tu..
tapi kami berdua tidak lah pernah memanggil anak kami dengan nama Azri, cuma memanggil dengan nama Naufal..
tetapi kadang2, kami turut memanggilnya dengan nama lain..
contohnya "tomei".. tomei ni asalnyer dtg dari perkataan "comel" yang telah dimanjakan bunyinya.. situasi penggunaan ialah "alahai tomei nyer anak papa ari ni.."(sambil membetulkan seluarnya yg herot lepas pakai baju baru..)
panggilan seperti "anak papa/mama" juga kerap digunakan.. contoh situasi penggunaan ialah "eh eh, anak papa udah bangun tido..?" (sambil melihat matanya yg terbeliak tu..)
saya juga selalu menggunakan panggilan "anak" untuk anak kesayangan saya tu.. contoh situasi penggunaan ialah "anak.. jom makan anak.. meh papa suapkan.." (sambil mengeluarkan anak yg dok ralit main dalam walker dia..)
panggilan "budak" juga slalu juga digunakan oleh saya, terutama ketika memarahi anak saya.. contohnya "hey budak.. ngaper bueh sgt nih..?" (sambil menjegil ke arah anak yang sedang tgh buas itu..)
"sayang".. hmm.. maybe universal word for anyone you love.. of course saya panggil anak saya ngan perkataan "sayang".. contoh "sayang wat apa tu..?" (sambil tersenyum melihat telatah anak yang disayangi tu..)
tapi perkataan "sayang" nih, kadangkala boleh menimbulkan berbagai2 kontroversi.. mak aku tak suka perkataan tu (for some reason..), yana jeles kengkadang bila aku panggil anak "sayang" (dia ingat aku sayang anak tu lebih..), silap panggil org ngan perkataan "sayang" pun bahaya gak.. yang lagi bahaya bila panggil "sayang" kat seseorang, pastu kantoi ngan org yg sepatutnya kita sayang.. hahahahaha... lawak but terrible.. but betul ker kita maksudkan apa yang kita panggil tu..? ehhh.. macam pocket pernah cerita jer pasal nih.. whatever.. pun tader lagu untuk ari nih.. sori..

Tuesday, January 08, 2008

2 Comments:

Pocket said...

oi!! oi!! oi!!
kawaii sugi yo!!

dame daaa... aku pun nak jgak sorang.
inshaAllah... akan ku usahakan jgak tahun nii:D huh!!

bendul said...

ahahaha.. kodomo tte kawaii mon da yo.. hayou kekkon shi, hayou kodomo tsukutte yo..

 
You will never learn... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger